donderdag 20 juni 2013

Donderdag
20
Juni
Loven

Dan vallen wij elkaar in de armen,
Wij voelen wat God voorheeft met ons beiden.
En mij ontspringt een lied over erbarmen,
Een lof over Gods trouw die ons bevrijdde.

“Met heel mijn hart, roem ik de Heer, en hoog
Juich ik om God. Hij houdt me bij de hand,
Op wie hem dient in eenvoud valt zijn oog
En elk geslacht prijst mij nu zalig, want

Hij deed mij grote dingen, hij is machtig.
En heilig is zijn naam.Voor wie hem eert
Is hij geslachten door steeds weer barmhartig.
Hij toont zijn armkracht en wie hem trotseert

Slaat hij uiteen. Met heersers geen genade:
Hij zet hen af, verheft wie is vernederd,
Wie hongert heeft hij rijkelijk beladen,
Met lege handen zendt hij rijken weder.

Hij nam het op voor Israël, zijn knecht,
Omdat hij steeds aan mededogen dacht.
Dat had hij onze vaderen toegezegd
Voor eeuwig, Abraham en zijn geslacht”.

De naklank van de oude woorden, lang
Vóór mij gesproken en geschreven, wijkt
Maar in mijn hart verstomt nooit het gezang
Waarmee ik anders naar de wereld kijk.


Patrick Lateur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten