zondag 22 maart 2020


zondag
22
maart

De Hollander

Krijg toch allemaal de klere
Val voor mijn part allemaal dood
Als ik maar buiten kan flaneren
Geen mens die mij ooit wat verbood

Noodalert of mooie woorden
van de koning of premier
Ik doe of ik ze niet hoorde
Geef de middelvinger mee

Afstand houden, handen wassen
Rustig in de rij gaan staan
Zeggen dat ik op moet passen
Trek ik me geen reet van aan

Handgel dreigde op te raken
Rausde alles mee zonet
Kan ik dikke winst mee maken
Als ik ze op Marktplaats zet

Wanhoop in de ziekenhuizen
Aantal bedden opgeschaald
Niet zo over miezemuizen
Worden ze toch voor betaald

Mochten ze me komen halen
Met de ambulance mee
Eis ik dat ik zonder dralen
Voorrang krijg op de IC

Magere Hein die op komt draven
Geef ik nog een grote bek
En wanneer ze me begraven
Wil ik wel de beste plek!

Niek Kalberg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten