woensdag 18 juli 2012


Woensdag
18
Juli

Wieltjes

Mijn strammende benen doen pijn bij het lopen.
Omdat de verstijving gestaag verder gaat
Heb ik maar besloten hem tijdig te kopen
Alvorens mijn lijf me met kreupelheid slaat.

Wellicht zal ’t me helpen en schenkt hij me baat.
Niet dat hij me nog op een wonder doet hopen,
Als alternatief staat hij zeker paraat.
Mijn strammende benen doen pijn bij het lopen.

Gewrichten verkalken tot krakende knopen,
De spieren en pezen verslappen door vraat.
Verval is mijn lichaam al danig aan’t slopen,
Waardoor de verstijving gestaag verder gaat.

Ik moet me wel haasten, straks ben ik te laat,
Want voor je het weet wordt gelopen, gekropen
En dat is een beetje teveel uit de maat.
‘k heb daarom besloten hem morgen te kopen.

Dus eerdaags dan zie je me gaan over straat
Gesteund door vier wieltjes, is dat niet bezopen
Ik met mijn rollator, het maakt me wat kwaad:
Op jeugdig elan hoef ik niet meer te hopen
Alvorens mijn lijf me met kreupelheid slaat.

Koos Haydn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten