zondag 30 maart 2014

Zondag

30

maart



Het gebed uit de keuken

Heer, ik bid u uit mijn keuken,
Daar ik geen heilige kan zijn
Achter stille kloostermuren
Of in Afrika’s woestijn,
Of in lange meditaties
Als een vurige novies.
Maak me Heilig door het koken
En door ’t wassen van het servies.
Ik heb Martha’s handen nodig
Maar Maria’s hart nog meer
En bij het poetsen van de schoenen
Zie ik Uw sandalen weer.
‘k Zie ze gaan in Martha’s woning
Als ik hier de vloeren boen.
Wees tevreden met mijn werken
Want lang bidden kan ik niet doen.
Warm de keuken met Uw liefde
En verlicht ze met Uw vree
En vergeef mij al mijn tobben,
Maak mij rustig en tevree.
Gij die graag de mensen spijsde
In de vlakte en aan zee:
Neem dit werk van mijne handen
Dat ik u ter liefde dee
Amen


Anoniem,
Waarschijnlijk jaren 1920

Geen opmerkingen:

Een reactie posten