donderdag 7 juni 2012


Donderdag
7
Juni

Autohandelaar

Occasions kopen maakt u desperaat
Dit is de preek die u te wachten staat
Mijn kwaliteit, daar valt uw mond bij open
Ik heb de beste service zonder meer
Al zou u tig garages af gaan stropen
Ik sta hier echt geen sloopblik te verkopen
Ik maak met liefde waar, wat ik beweer
Dit Fordje was van een gestorven heer
Zo'n superkoopje laat u toch niet lopen
Het buitenkansje gaat nog als een speer
Dit wonder is haast nieuw, mijn woord van eer
Een mega-aanbod, echt het is bezopen
U krijgt een punthoofd van zijn verkooppraat
Een autohandelaar weet van geen maat
Frits Criens,
uit De tweede ronde

Het op-en-neersonnet is een uitvinding van Frits Criens.
Dit sonnet is op de normale wijze te lezen,   maar ook van boven naar beneden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten