maandag 30 september 2013

Maandag
30

September

Utrecht

Een mooie stad, die Oude Gracht, de Drift, de smalle straten.
Je kunt je toch geen mens bedenken die die stad kan haten.
We scharen in bewondering tezamen rond de Dom;
We roepen oh!’s en ah!’s en lopen dan een blokje om.
Bij Olivier een biertje en daar wat gezellig praten.

De Maliebaan geeft ons beslist, geeft ons in ruime mate
Veel vreugd en is ons wezenlijk tot onvoorziene bate.
De pracht van Catharijne,  daarvoor liggen wij graag krom.
Een mooie stad!

Het is niet zo dat ik me graag als superfan vermom,
Toch zijn er weinig steden waar ik zomers liever kom.
In Gröng’n en Maastricht raak ik temet in alle staten,
Maar Utrechts schoonheid hebben mensen vaak niet in de gaten.
Ik roep dus uit, ik blijf dat doen, misschien vind je het stom:
Een mooie stad!

Frans Woortmeijer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten