donderdag 23 januari 2014


Donderdag
23
januari


Maastricht

Maastricht, een mooie stad, daar moet je wezen.
Ze heeft de charme van het buitenland.
’t Is buiten nat, ik zit dan graag te lezen,
Een reisbeschrijving, liever dan de krant.

Gebrek aan steden hoef ik niet te vrezen:
Bij Polyglott ben ik een beste klant.
Maastricht, dat is een stad waar je wilt wezen,
Zo met die charme van het buitenland.

Eind februari ( 't is een hypothese):
Dan kan ik weg, mijn huis is goed aan kant.
Maastricht, daar zou ik heel graag willen wezen,
Het heeft de charme van het buitenland.

Ik heb wel op dit versje zitten pezen,
Gewoon de lol, het heeft niet veel gewicht.
Zo’n zuidelijke stad daar wil je wezen.
Ik ga er gauw naar toen, gauw naar Maastricht!


Frans Woortmeijer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten