zondag 10 augustus 2014

Zondag

10

augustus

In eigen boezem

Ik zeg u wat mij aan McDonald's stoort,
-’t is wel niet veel maar toch moet u het weten
al is ’t alleen maar dat ik word gehoord-
is dat er zo godsgruwelijk wordt gevreten.

Iets extra’s af en toe, nou ja, akkoord,
maar wat daar niet naar binnen wordt gesmeten,
is wat mij aan McDonald's danig stoort
en dat mag u van mijn part best wel weten.

De mensen raken in zo’n tent ontspoord;
men schroomt niet zich een hartinfarct te eten.
Dat is wat mij zo aan McDonald's stoort,
ik laat het u hierbij vol afschuw weten.

Misschien dat er bij ú herkenning gloort . . .
Wel bliksem nog aan toe krijg nou de hik
-ik laat het u beschroomd maar eerlijk weten-
De allerbeste klant daar . . . dat ben ik!





Adriaan van Dam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten