zaterdag 25 juni 2016

Zaterdag

25

juni

Tussenspel 2
De Limburgers beheersen het talent
Om lekker trappend hogerop te komen
Terwijl op fietse onbekommerd dromen
De levenshouding is van elke Drent

Verhagen, Eurlings, Wilders en van Rey
Wie wil daar nou met goed fatsoen voorbij?
Otto van Gelder
Antwoord aan Otto

Verhagen, Eurlings, Wilders en Van Rey
Staan synoniem voor Limburg, volgens Otto
Wie op de man speelt met zo'n mottig motto
Gaat aan de zaak waarom het draait voorbij

Een WK-fietsen op een vlak parcours
Helpt alle spanning naar z’n mallemoer
Frits Criens
Met het gelijk uitbundig aan je zijde
Zie je mijn Hoge Land als vlak en kaal
Hanteer je zelfs de Limburgse moraal
Wanneer het gaat om wie het hardst kan rijden

Alsof de echte wielrenner pas leeft
Als hij zich op het hellend vlak begeeft

Otto van Gelder

Antwoord aan Otto 2

Je antwoordt, Otto, als een jezuïet
Het hellend vlak, dat is een stevig oordeel
Maar eloquent, dat spreekt weer in je voordeel
Conform mijn insteek is het echter niet

Ik geef een kijkersstandpunt, ben publiek
Dus dien me niet als renner van repliek

Frits Criens


Frits, laat ik filosofisch eindigen.

Ach Frits, het is een kwestie van beschouwen
Je kijkt er domweg naar of je doet mee
Gedreven door het eendere idee:
Je blikveld tot de finishlijn vernauwen

Maar meestal in het streven naar de top
Houdt onderweg de wereld zomaar op

Otto van Gelder

Mooi, Otto. Ik vond het een aangename en uitdagende discussie.


Antwoord aan Otto 3

We streefden beiden, Otto naar de top:
Discours op rijm omtrent een wielerstrijd
Voor wie dan hoofd- en bijzaak niet goed scheidt
Houdt onderweg de wereld zomaar op

Staan wij gelijk... wie straks het fietsen wint
Moet dan -helaas- maar blijken in een sprint


Frits Criens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten