maandag 31 december 2018


maandag
31
december

Ik ga vanavond maar een rookkring blazen...

Ik ga vanavond maar een rookkring blazen 
En mijn jeneverglas blijft ook niet droog 

Ik hef het in de blauwe walm omhoog 

En zal daarna eens stevig door gaan dazen 

Als eerbetoon aan Simon Vinkenoog 



Als dichter niet een van die houten klazen 

Vol zelfbeklag en mooie spanningsboog 

Ik snapte wel geen bal van zijn betoog 

Maar liet me altijd blij door hem verbazen 

En rook een joint op Simon Vinkenoog 



Maar weinigen die ooit zijn werk herlazen 

Het ging meer om de mens, de demagoog 

Die met verruimde geest zijn verzen spoog 

En woedend over liefde stond te razen 

Vaarwel, vaarwel, o Simon Vinkenoog! 



De blinde, hersenloze New-Agedwazen 

Verloren hun partij-ideoloog 

Maar zaterdag verschijnt een regenboog 

Als regenwolken worden weggeblazen 

Als eerbetoon aan Simon Vinkenoog 



Dan schuiven ze hem zachtjes in de oven 

-Hoe tragisch is het sterven van een kind- 

Daar wordt een flink pak hasjiesj bijgeschoven 

Wij blijven achter, blowing in the wind



Jaap van den Born 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten