zaterdag 31 augustus 2013

Zaterdag
31
Augustus

Het lied van Amadis

De zomer overwintert, de herfst krijgt botten,
De lucht is onverziekt, het bos behoudt zijn blaren,
Alle notarissen wonen in krotten,
Mijn geduldig volk vergeet zijn vergaren,
Vooraleer ik aan een nieuwe liefde begin.

Het hartzeer wordt gedempt, vrede houdt stand,
De sneeuw is zwart en A.A.Gent is kampioen,
De vlaamse leeuw krijgt zijn eerste tand,
Het gras is nat en koel als toen,
Vooraleer ik een andere liefde verzin.

De Standaard zal deze verzen loven,
De recensent kweekt hersens in zijn kop,
De senator is van schaamte ondersteboven,
Het gewoeker van de staat houdt op,
Vooraleer ik om een verse liefde kwaak.

Er heerst recht in onze contreien,
Martens-Tien zal zichzelf verbranden,
Ik zal oprecht tirannen vleien,
De zon wordt blauw en er is een God voorhanden,
Voor ik ooit nog verliefd geraak.

Ik verander van haar, noch pluimen,
Men hoort mij zinnig redeneren,
Ik zal voorwaar een priester pruimen,
Eerder verloochen ik liefde en wil ik creperen,
Voor ik aan jou, mijn liefde van vandaag, verzaak.



Hugo Claus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten